Workshopy jsou pořádány na partnerských středních školách vždy od 13:30 do 18:00 hod v následujícím uspořádání:
Workshop je forma vzdělávací aktivity, při které lektor připraví program tak, aby prostřednictvím různých technik účastníci pomocí vlastních zkušeností a znalostí došli k výstupu, který je pro ně užitečný a využiteln v jejich další práci, praxi. Lektor je při tom většinou v roli moderátora, facilitátora. Výstup workshopu se formuluje díky předem danému tématu a cíli workshopu.
V průběhu workshopu není lidem představována teorie – předpokládá se, že každý má určitý teoretický základ a je schopen s ním ostatní seznámit. Díky interaktivním formám spolupráce mezi účastníky tohoto typu vzdělávání dochází k tomu, že si lidé odnášejí více podnětů pro své další praktické působení.
Dne 25.2.2011 se uskutečnil úvodní workshop (obecný) k projektu Nové přístupy k využití ICT ve výuce přírodovědných předmětů na středních školách.
Po úvodním přivítání ředitelkou školy Ing. Miroslavou Jezerskou a manažerem projektu Bc. Filipem Goszlerem následovala prezentace aktivit hostující školy (Střední škola teleinformatiky, Ostrava, příspěvková organizace; www.teleinformatika.eu) spojená s prohlídkou školních aktivit a vybavení.
Účastníci byli seznámeni se současnými a budoucími aktivitami projektu. RNDr. Libor Koníček, Ph.D. představil další způsoby a metody využití ICT pomůcek ve výuce přírodovědných předmětů s využitím počítačem podporovaných experimentů.
Největším přínosem však pro všechny zúčastněné byla prezentace vlastních zkušeností a zpětné vazby z používání měřicích sad ve výuce. Své pokusy a poznatky přednesly zástupci Střední školy teleinformatiky a Gymnázia Olgy Havlové.
Závěr workshopu se nesl v duchu neformální diskuze, která je však pro účastníky hlavním zdrojem nových informací a postřehů od kolegů a kolegyň z dalších partnerských škol MSK.
Velký dík za skvělý úvodní workshop patří zejména paní ředitelce Ing. Miroslavě Jezerské a celému kolektivu SŠ teleinformatiky.
Druhý workshop v pořádí byl věnován dalšímu přírodovědnému předmětu – fyzice. Místem konání bylo zvoleno Gymnázium Josefa Kainara, Hlučín, příspěvková organizace (www.ghlucin.cz).
Na programu bylo předvedení těchto experimentů:
Předmětem workshopu nebyla pouhá demonstrace pokusů, ale zejména předávání zpětné vazby. Každý experiment vyvolal u ostatních účastníků nemalý zájem a předvádění experimentu tak volně přecházelo k hromadné diskuzi nad danou problematikou.
Workshop vyvolal také zájem médií, krátkou reportáž si můžete prohlédnouto na www.youtube.com
Děkujeme celému kolektivu Gymnázia Hlučín za výbornou organizaci a příjemné prostředí.