Cíle projektu
- zvýšení kvality a efektivity vzdělávání přírodovědných předmětů na SŠ a podnícení zájmu žáků o další vzdělávání v těchto oblastech
- podpoření profesní přípravy žáků SŠ jakožto konkurenceschopné pracovní síly
- pomocí využívání moderních ICT pomůcek podpořit zkušenostní a zážitkové učení
- podpora environmentální stránky výuky, rozvoj klíčových kompetencí a funkční gramotnosti žáků
Cílová skupina
V projektu jsou vymezeny dvě cílové skupiny, z nichž hlavní jsou žáci středních škol v MSK, druhou cílovou skupinou jsou pracovníci škol – učitelé přírodovědných předmětů (fyzika, chemie, přírodopis) na středních školách v MSK.
Přínos pro cílovou skupinu- žáci MSK
- posílení funkční gramotnosti, operativních kompetencí a dovedností a získání povědomí o souvislostech přírodovědných jevů s environmentálním zaměřením daných procesů
- podnícení zájmu žáků o výuku a další studium přírodovědných předmětů na vyšších typech škol pomocí zážitkového vzdělávání
- posílení orientace žáků na vykonávání profesí, po nichž začíná být na pracovním trhu MSK díky vstupu investorů poptávka
Zapojení žáků
Žáci vybraných SŠ budou do aktivit projektu zapojováni v rámci vyučovacích hodin přírodovědných předmětů (chemie, fyziky, přírodovědy, resp. přírodopisu) při práci na počítačem podporovaných experimentech s pomocí moderních ICT pomůcek, které proběhnou prostřednictvím pokynů učitele při probírání dané učební látky. Vzhledem k všeobecnému zájmu žáků středních škol o práci s ICT se dá předpokládat velmi aktivní zapojení do práce s pomůckami.
Přínos pro cílovou skupinu- učitelé MSK
- možnost lépe žákům přiblížit děje probíhající v přírodě
- zvýšení pedagogických dovedností prostřednictvím cíleného školení, v jehož rámci získají kompetence k provádění výuky prostřednictvím ICT pomůcek s následným přenosem na žáky
- získaní trvalého přístupu k využívání multimediální knihovny výukových objektů, jejíž obsah budou moci aktivně ovlivňovat a tím prohlubovat a rozšiřovat své kompetence v oblasti ICT
Zapojení učitelů
Zapojení a motivace učitelů bude podnícena jednak možností používat ve výchovně vzdělávacím procesu inovativní ICT pomůcky, naučit se s nimi na základě zpracovaných výukových materiálů a realizovaného školení zacházet a účastnit se workshopů se zkušenostními aktivitami z práce s pomůckami a prezentováním příkladů dobré praxe, podílet se na obsahové náplni multimediální knihovny.
© Ostravská univerzita v Ostravě 2010. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.