Ostravská univerzita v Ostravě pořádá v rámci projektu odbornou konferenci s mezinárodní účastí na téma SOFT
KOMPETENCE V INFORMAČNÍ SPOLEČNOSTI. V hotelu Zámek Zábřeh v Ostravě-Zábřehu se sejdou odborníci na sociální a mediální
komunikaci, počítačové dovednosti a marketingové strategie nejen z Ostravské univerzity v Ostravě a VŠB-TU, ale i z vysokých
škol v Praze, Zlíně, na Slovensku a v Polsku.
více...
13. 03. 2008
Jak využít marketingové postupy v praxi vybrané instituce, a tedy přispět k jejímu rozvoji, to bylo hlavní náplní
závěrečné práce těch studentů, kteří absolvovali všechny tři nabízené moduly kurzu KIMKA. Svou prezentací uzavřeli
studium II. běhu, do něhož se přihlásilo 152 zájemců. Studium ukončilo 78 vysokoškoláků, z nichž 18 vypracováním a obhájením
své závěrečné práce splnilo podmínky k získání diplomu. Prezentované práce obsáhly široké spektrum skutečných či fiktivních
organizací a firem – od advokátní kanceláře, přes kosmetickou a dopravní firmu, knižní velkoobchod, školská a sociální
zařízení, PR mladé herečky, virtuální půjčovnu vzducholodí či seznamovací kancelář a nabídku služeb zaměstnaným ženám. V období
jednoho roku (únor 2007 – únor 2008) se uskutečnily dva studijní běhy, jejichž účastníky byli lidé vysokoškolského
vzdělání, nejrůznějších profesí a zaměření i širokého věkového spektra.
28. – 29. 02 . 2008
31. 01. - 02. 02. 2008
Cílem závěrečné práce je ověřit a prezentovat znalosti a dovednosti, které student získal během absolvování kurzu.
Student připraví a před komisí předvede desetiminutovou prezentaci s využitím aplikace MS PowerPoint. Obsahem závěrečné
práce je marketingová analýza a plán vybrané instituce.
více...
17. 01. 2008
10. – 12. 01. 2008
22. – 24. 11. 2007
8. – 10. 11. 2007
Závěrečnou práci vypracovali a prezentovali před komisí ti účastníci pilotního běhu studia, kteří absolvovali všechny tři
nabízené moduly kurzu KIMKA. Jejím obsahem byla marketingová analýza a plán vybrané instituce i její komunikace s veřejností.
Všech dvanáct předkladatelů závěrečné práce využilo na výtečnou získané poznatky z oblasti sociální, mediální,
elektronické a marketingové komunikace. Pomocí aplikaci MS Power Point představili své vlastní firmy nebo ty, v nichž pracují.
Někteří si zvolili i zcela fiktivní organizace či instituce. Slavnostní předání diplomu bylo závěrečnou tečkou za více než půl
ročním studiem.
20. 10. 2007
Na slavnostním zahájení se účastníkům kurzu představil realizační tým projektu. Poté zájemci o elektronickou komunikaci zcela
zaplnili dvě počítačové učebny. Na programu byly informační a komunikační systémy.
11. – 13. 10. 2007
Mimořádnou příležitost setkat se s naším předním odborníkem na média měli posluchači modulu Efektivní komunikace. Poslední
přednáška byla věnována právě mediální komunikaci, o níž zasvěceně hovořil Doc. PhDr. Jan Jirák, proděkan fakulty a člen
katedry mediálních studií Institutu komunikačních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních věcí UK v Praze.
4. – 6. 10. 2007
S mimořádným zájmem vysokoškolské veřejnosti se setkala nabídka druhého běhu kurzů komunikačních, informačních a marketingových
kompetencí. Do každého modulu se přihlásilo téměř pět desítek zájemců. Většina z nich si chce rozšiřovat své znalosti ve všech
třech nabízených modulech. Studium bude uzavřeno v únoru 2008.
25. 9. 2007
Projekt KIMKA zahajuje 11.- 13. října 2007 druhý běh kurzů. Informace o tom vysokoškolská veřejnost najde v inzertních
rubrikách MF Dnes, Moravskoslezského deníku, v měsíčníku Ostravská radnice a na webových stránkách projektu. Přihlášky
se přijímají do 25. 9. 2007.
6. – 8. 9. 2007
Realizační tým projednal přípravu 2. běhu studia, který bude zahájen v říjnu 2007, organizaci odborné
konference na téma Soft kompetence v informační společnosti, vydání učebních textu, profil závěrečné
práce studentů I. běhu studia a další organizační záležitosti.
7. 6. 2007
17. – 19. 5. 2007
19. – 21. 4. 2007
Účast na vědecké konferenci, kterou na téma Mediálne kompetencie v informačnej spoločnosti pořádala při příležitosti
oslav 10. výročí založení univerzity Fakulta masmediální komunikace Univerzity sv. Cyrila a Metoděje v Trnavě ve
spolupráci s Kabinetem divadla a filmu SAV v Bratislavě. Příspěvek "Propagace a publicita jako součást mediálních
kompetencí řešitelů projektu Kimka" přednesla členka projektového týmu Mgr. Marcela Lindertová.
12. - 13. 4. 2007 Smolenice
Uzavření vzdělávání v 1. úrovni jednotlivých modulů. V testu spokojenosti, který účastníci kurzů vyplnili, většinou
vyslovili uznání přednášejícím a ocenili dosud získané informace.
15. – 17. 3. 2007
Projektový tým v čele s vedoucí projektu Doc. PaedDr. Evou Polákovou, Ph.D. se představil zájemcům o studium a zahájil
výuku 1. úrovně v jednotlivých modulech.
15. – 17. 2. 2007
Realizace pracovního jednání za účasti dalších zájemců o spolupráci na projektu KIMKA.
25. – 26. 1. 2007
Zhodnocení období realizace projektu k lednu 2007, postup plnění navazujících úkolů. Příprava pracovního workshopu.
10. 1. 2007
Přijímání přihlášek ke studiu se uzavřelo dne 15. prosince 2006. Zájem o kurzy projektu KIMKA projevilo 34 absolventů všech
typů vysokých škol. Většina z nich chce absolvovat všechny tři nabízené moduly od první úrovně.
15. 12. 2006
Vydána úvodní studie k projektu KIMKA v nákladu 100 kusů. Editorem osmdesáti tří stránkové publikace je vedoucí projektu
Doc. PaedDr. Eva Poláková, PhD. Autory jsou odborní garanti jednotlivých modulů. Monografický sborník studií byl vydán s finanční
podporou ESF a státního rozpočtu ČR.
11. 12. 2006
Revize plnění stanovených úkolů, příprava dalšího období realizace projektu.
8. 12. 2006
Tiskové informace o projektu KIMKA vyšly v deníku MF Dnes a Moravskoslezském deníku, v týdeníku Moravskoslezské listy a měsíčníku Ostravská radnice. Celý týden byl vysílán příspěvek natočený s prorektorkou OU Doc. RNDr. Janou Kapounovou, CSc., zástupkyní vedoucí projektu a manažerkou projektu Michaelou Zmrzlíkovou v magazínu Periskop regionálního vysílání kabelové televize Karneval, který přebírá také televize UPC.
Nabídka kurzů projektu KIMKA byla zaslána e-mailovou poštou na 29 státních, vzdělávacích a osvětových institucí a neziskových
organizací. O možnostech studia bylo informováno také 42 gymnázií v Moravskoslezském kraji a 23 radnic ostravských městských obvodů.
24. 11. 2006
Realizační tým projektu Evropské Unie KIMKA informoval novináře o potřebnosti zvyšování komunikačních,
informačních a marketingových kompetencí absolventů vysokých škol, o profilu studia i jeho organizaci. Tisková
beseda se uskutečnila v 10.00 hodin v zasedací místnosti auly OU na ul. Českobratrské.
9. 11. 2006
Vydání 350 kusů propagačního letáku se základními informacemi včetně obsahové náplně jednotlivých modulů projektu
KIMKA. Partnerovi VŠB-TU předáno 100 kusů.
6. 11. 2006
Pozvánky na tiskovou besedu byly zaslány 15 redakcím celostátních i regionálních sdělovacích prostředků.
Vzhledem k uzávěrkám měsíčních periodik městské a krajských samospráv dostaly noviny Ostravská radnice a noviny
krajů Moravskoslezského, Olomouckého a Zlínského tiskovou zprávu.
30. 10. 2006
Návrh na organizaci výuky, studijní plán, organizační zajištění tiskové besedy.
26. 10. 2006
Příprava úvodní studie projektu, dopracování podrobné osnovy studia. Spolupráce s partnerem.
13. 10. 2006
Příprava další publicity projektu, obsahový i grafický návrh letáku, organizace tiskové besedy.
6. 10. 2006
Dnes byl spuštěn web projektu "Komunikační, informační a marketingové kompetence absolventů vysokých škol". Snad se vám bude líbit.
28. 09. 2006
Pracovní jednání s partnerem projektu VŠB – TU (Ing. Kapias). Seznámení s možnostmi realizace autodiagnostických testů.
21. 7. 2006
Příprava harmonogramu pro nejbližší období řešení projektu.
10. 7. 2006
První pracovní schůzka po přijetí žádosti o finanční podporu z OP RLZ.
29. 6. 2006