Ve schválené žádosti o výše uvedený projekt jsou definovány následující role i s náplní práce.
Vede organizační pracovní schůzky, zodpovídá za plnění rozpočtu i harmonogramu, uzavírá pracovní smlouvy, kontroluje jejich plnění, píše a zodpovídá za monitorovací zprávy.
Vede odborné pracovní schůzky, semináře, koordinuje metodiky, garanty, organizuje školicí kurzy pro VaV pracovníky, řídí vedení vzdělávacích kurzů.
Vede účetnictví projektu, sleduje rozpočet, ve spolupráci se sekretářkou projektu připravuje účetní podklady pro monitorovací zprávy.
Vede administrativu projektu, připravuje pracovní smlouvy po technické stránce, vyřizuje cestovní příkazy, vyřizuje objednávky a nákupy materiálu, připravuje podklady pro monitorovací zprávy, kopíruje a distribuuje materiály.
Administrativní podporu rektorátu Ostravské univerzity zajišťují
Metodik je vysoce odborný pedagog, psycholog nebo IT-pracovník, který spolupracuje na vývoji nové metodiky pro personalizovanou výuku. Zohledňuje jak výukové styly a technické možnosti pedagogické, tak optimální potřeby studenta. Po zpracování metodiky spolupracuje na psaní příruček. Provádí školení a další vedení odborné práce u cílové skupiny - VaV pracovníků.
Hlavním metodikem je manažer projektu, který spolupracuje a řídí navazující programátorské práce.
Analytik je vysoce odborný specialista na analýzy dat - analyzuje průběžně evidovaná data o projektu a vývoji e-learningových opor z mnoha hledisek. Výsledkem jsou doporučení pro zkvalitnění hodnotících standardů, navrhované metodiky pro tvorbu opor a pro praktickou realizaci opor.
Zvláštním případem analytika je odborný konzultant, který spolupracuje na analýze potřeb žáků a studentů, kteří se výuky dle adaptivních studijních opor budou účastnit. Je to pedagog, odborník na problematiku vyučovaného předmětu, který v rámci projektu provede analýzu kritických a problematických témat zpracovávaného celku, doporučí optimální výukové metody a prostředky pro vysvětlení tématu. Je to člen řešitelského týmu, který bude do budoucna představovat důležitou roli v zajištění udržitelnosti projektu a bude nápomocen při zaškolování dalších VaV pracovníků v problematice tvorby adaptivních výukových materiálů.
Garant pilotních kurzů spolupracuje s odborným vedením projektu. Vytvoří a vede autorský kolektiv předmětu, navrhuje a koordinuje různé varianty částí výukových opor - texty s multimédii a testy. Navrhuje a zodpovídá za obsah a realizaci učebnice i multimédií, hlídá rozpočet předmětu, vedení prezenčních listin při pilotním provozu, v závěru projektu zpracuje tabulku pro závěrečné vyhodnocení za předmět.
Autor se spoluautory vytváří pilotní výukové texty doplněné tabulkami, obrázky, řešenými a praktickými příklady. Píše scénáře pro multimédia. Píše sestavy testovacích otázek pro autotesty, průběžné testy a testy ke zkouškám.
IT specialista, který úzce spolupracuje s garanty pilotních předmětů, podle jejich scénářů realizuje počítačové animace, drobné výukové programy, natáčí a stříhá výukové videozáznamy.
Odborný oponent posuzuje a hodnotí odbornou stránku, úplnost a kvalitu celé výukové opory včetně multimédií. Pedagogický oponent posuzuje pedagogickou úroveň opory i z hlediska kvality pro distanční a e-learningovou výuku.
Specializovaný IT pracovník pro vývoj a implementaci internetového výukového řídicího systému, schopného adaptovat výukový proces podle pravidel vyvinuté metodiky personalizované výuky. Jde o vysoce odbornou práci, budou ji provádět pedagogové a Dr. studenti katedry informatiky. K dispozici bude mít zakoupený notebook. Vedoucí programátor spolupracuje s vedoucím metodikem.
Provádí pomocné IT práce podle potřeby pro projekt a pro některé garanty: realizuje webové stránky projektu, provádí grafickou úpravu hotových textů podle definované šablony, ukládá opory do LMS, zaznamenává
evaluační dotazníky do LMS, instaluje SW apod. K dispozici jsou jim zakoupené notebooky.Většinou to provádějí studenti IT.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.