Popis přidané hodnoty projektu, v čem je inovativní

Princip inovativnosti se prolíná ve všech připravovaných aktivitách projektu. Inovovány jsou procesy spolupráce i výstupy projektu. Inovativnost chápeme ve třech rovinách:

  • Inovace v propojení transferu informací a poznatků VaV vytvořením sítě metodiků/popularizátorů, kterými jsou učitelé. Ti, kteří nejen svou pedagogickou činností, ale i osobním přístupem ovlivňují u svých žáků a studentů zájem o vědu, vědeckou práci a mohou jim tak přiblížit a zlidštit vědu a výzkum v přírodovědné a technické oblasti. Inovativními výstupy projektu jsou pak metodiky pro dané stupně škol (1.st.ZŠ, 2.st.ZŠ, SŠ a VŠ), respektující nové trendy speciální didaktiky ve formě, metodě a pomůckách, s cílem efektivního přenosu poznatků VaV, vedoucí dále k prohloubení zájmu žáků a studentů o přírodovědné a technické obory.
  • Inovace ve vybavení pracovišť - nově moderně vybavené laboratoře sloužící primárně studentům učitelských oborů - přírodní vědy a technická výchova, tedy budoucím učitelům, kteří budou působit na mladou generaci, budou umět u žáků podporovat tvořivost a probouzet zájem o vědu.
  • Inovativnost postupů spočívající v systematické a koncepční propagaci VaV na univerzitě, výsledků činnosti univerzity a vědeckého bádání s aktivní účastí cílových skupin; pořádání tradičních i nových popularizačních akcí seznamujících a vzdělávajících veřejnost, jak laickou tak odbornou s výsledky nejnovějšího výzkumu v mnoha vědních oborech; navázání kontaktů s předními českými i zahraničními vědeckými kapacitami, seznámení se s příklady jejich praxe a zkušenostmi z oblasti popularizace vědy.

Vzhledem k tomu, že výstupy projektu a jeho aktivit budou prezentovány na internetu, na interaktivních webových stránkách projektu a rovněž na stránkách internetové encyklopedie Wikipedie, inovativním přínosem projektu je zejména fakt, že studenti - začínající badatelé se naučí nejen s tímto médiem kriticky pracovat, ale současně jej i využívat jako prostředí pro vědeckou práci a její prezentaci.

Nahoru...