Zapojení a motivace cílové skupiny

Akademičtí a ostatní pracovníci - podpořeni účastí na vzdělávacím kurzu zaměřeném na komunikaci v prostředí VaV (KA3) a účastí na přednáškových cyklech (KA1). Motivací pro akademické a ostatní pracovníky k zapojení do projektu je možnost individuálního rozvoje každého zaměstnance, nabytí nových zkušeností a dovedností v rámci popularizace VaV, možnost navázání nových pracovních vazeb.

Studenti - většina aktivit je určena studentům všech fakult OU, některé jsou pak cíleně určeny pro studenty FF a PřF (viz př. 7). Motivací studentů k zapojení do projektu je možnost individuální profilace v oboru, získání nových zkušeností, dovedností, posílení kompetencí k VaV činnosti a možnost vlastního zapojení do výzkumných projektů v budoucnosti.

Zájemci o VaV práci - budou zapojeni prostřednictvím aktivit v různých úrovních: od základní zaměřené především na základní informovanost přes vyšší zahrnující specifickou informovanost s prvky samostatné práce k nejvyšší úrovni založené na specifické informovanosti a systematické výzkumné práci. Součástí projektu bude realizace marketingové kampaně, kde budou mj. prezentovány i aktivity směřující k popularizaci VaV a jeho výsledků pro společnost. Žáci a studenti budou motivováni především aktivitami v rámci realizace projektu.

Pedagogičtí pracovníci - budou do projektu zapojeni 3 základními formami:

  1. účastníci workshopů a cyklu přednášek pro učitele zaměřených na komunikaci vědy, sdílení "dobré praxe"
  2. aktivní účastníci akcí prioritně určených pro žáky a studenty
  3. autoři metodik v oblasti komunikace vědy.

Pedagogičtí pracovníci jsou do projektu zapojeni pro přiblížení výsledků VaV svým žákům a studentům, jejich motivaci k volbě povolání a inovativní vzdělávání zahrnující i komunikaci a popularizaci vědy. Jsou skupinou, které je vlastní proces celoživotního vzdělávání, využijí tak možnosti rozšířit si své kompetence o oblast komunikace vědy a získat řadu poznatků o praktickém využití výsledků VaV pro aplikaci v procesu vzdělávání.

Nahoru...