O projektu

Jaké jsou cíle projektu?

Projekt reaguje na současnou situaci dětí odcházejících z ústavních zařízení. Chce přispět ke zlepšení této složité etapy v životě mladých lidí, kteří opouštějí brány domova vytvořením systému jejich celkové přípravy na běžný mimoústavní život a svým zaměřením rovněž přispět k rozvoji velmi důležitých klíčových kompetencí u těchto dětí, a to komunikace a kooperace.

Cílem projektu je:

  • usnadnit start do života získáním praktických vědomostí a dovedností
  • zlepšit schopnost osamostatnění se
  • zjednodušit a urychlit zapojení se do běžného života 
  • naučit se „učit se“ i přes náročnější specifika vzdělávání
  • přispět k rozvoji osobnosti
  • zvýšit uplatnitelnost na trhu práce
  • podpořit a rozvinout základní občanské dovednosti

Projekt navazuje na zkušenosti Ostravské univerzity s touto cílovou skupinou získané při řešení projektu Phare 2.1/122 „Systém vzdělávání informačních a komunikačních technologií v zařízeních institucionální péče“ a projektu OP RLZ CZ.04.1.03/3.1.15.2/0267 „Podpora zvyšování vzdělanosti dětí v zařízeních institucionální péče“.

Pro koho je projekt určen?

  • děti z dětských domovů, dětských domovů se školou a výchovných ústavů
  • děti a mladí dospělí se speciálními vzdělávacími potřebami
  • mladí dospělí odcházející ze zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy

Vzhledem k tématickému zaměření aktivit je věková struktura cílové skupiny 15 – 20 let s tím, že je předpoklad účasti těch, kterých se odchod ze zařízení institucionální péče bezprostředně týká.

Co vše nabízíme?

  • speciální vzdělávací program „Můj nový život“
  • podpůrné výukové texty mapující jednotlivá témata vzdělávacího programu
  • 100 míst ZDARMa ve výcvikově-vzdělávacím programu pro děti a mladé dospělé ze zařízení institucionální péče z Moravskoslezského kraje
  • dvě exkurze
    • Okresní soud v Ostravě (účast na skutečném přelíčení)
    • Vazební věznice v Ostravě
  • informační systém „Fiktivní domácnost“ umožňující práci s rozpočtem domácnosti na příkladech (modelových situacích)
  • eLearningovou podoba kurzu se zadáním „domácích úkolů“ pro distanční část studia. Kurz obsahuje samohodnotící testy nejen k procvičení znalostí účastníků kurzu, ale může sloužit také pro využití pedagogům, vychovatelům, preventistům a dalším odborným pedagogickým pracovníkům (kurz naleznete v sekci projekty, vstup je možný po zadání přiděleného hesla).
  • webové stránky nabízející rady, užitečné informace a kontakty
 © Ostravská univerzita v Ostravě 2009. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.