„ČTENÍ PRO TY, KTEŘÍ SI CHTĚJÍ ČÍST, ČTENÍ PRO TY, KTEŘÍ CHTĚJÍ NASLOUCHAT.“
Dvacet příběhů pojmenovaných dle jejich hlavních hrdinů s dodatkem motivačního podnázvu. Cílem textu je seznámit děti a mladistvé v zařízeních institucionální péče s patologickými jevy, neboli s nástrahami života se kterými se setkávají. Ukázat dětem možnou cestu k řešení různých problémů a varovat je před nevhodným jednáním. Každý příběh má svou cestu, myšlenku. Každý příběh jemně naznačuje možnosti, snad i dosažitelné cíle. Čtenář najde odraz svého prožitku a pokud textu „naslouchá“, najde i možné řešení.
1. | Milena | (Tajemství starého parku) |
2. | Markéta | (Sladké řeči muže) |
3. | Monika | (Nebezpečí koupelny) |
4. | Jarka | (Jíst a netloustnout) |
5. | Gabriela | (Když rozchod bolí) |
6. | Marika | Dívka a její květina) |
7. | Eva | (I náhoda je pomoc) |
8. | Erika | (Sen královny diskoték) |
9. | Jiřina | („Bílý kůň“ v sukni) |
10. | Pavla a Pavel | (Nesmělí) |
11. | Robin | (Vůdce a bílý pes) |
12. | Marek | (Ten, který už ví) |
13. | Miloš | (Moudrost ze staré půdy) |
14. | Jirka | (Vítěz) |
15. | Patrik | (Hledání sebe) |
16. | Matěj | (Telefon a schůzka s ní) |
17. | Petr | (Proti sobě a spolu) |
18. | Richard | (Síla a daň neznámu) |
19. | Daniel | (Odplata) |
20. | Jakub | (Řeči a činy) |