„ČTENÍ PRO TY, KTEŘÍ SI CHTĚJÍ ČÍST, ČTENÍ PRO TY, KTEŘÍ CHTĚJÍ NASLOUCHAT.“
Dvacet příběhů pojmenovaných dle jejich hlavních hrdinů s dodatkem motivačního podnázvu. Cílem textu je seznámit děti a mladistvé v zařízeních institucionální péče s patologickými jevy, neboli s nástrahami života se kterými se setkávají. Ukázat dětem možnou cestu k řešení různých problémů a varovat je před nevhodným jednáním. Každý příběh má svou cestu, myšlenku. Každý příběh jemně naznačuje možnosti, snad i dosažitelné cíle. Čtenář najde odraz svého prožitku a pokud textu „naslouchá“, najde i možné řešení.
| 1. | Milena | (Tajemství starého parku) |
| 2. | Markéta | (Sladké řeči muže) |
| 3. | Monika | (Nebezpečí koupelny) |
| 4. | Jarka | (Jíst a netloustnout) |
| 5. | Gabriela | (Když rozchod bolí) |
| 6. | Marika | Dívka a její květina) |
| 7. | Eva | (I náhoda je pomoc) |
| 8. | Erika | (Sen královny diskoték) |
| 9. | Jiřina | („Bílý kůň“ v sukni) |
| 10. | Pavla a Pavel | (Nesmělí) |
| 11. | Robin | (Vůdce a bílý pes) |
| 12. | Marek | (Ten, který už ví) |
| 13. | Miloš | (Moudrost ze staré půdy) |
| 14. | Jirka | (Vítěz) |
| 15. | Patrik | (Hledání sebe) |
| 16. | Matěj | (Telefon a schůzka s ní) |
| 17. | Petr | (Proti sobě a spolu) |
| 18. | Richard | (Síla a daň neznámu) |
| 19. | Daniel | (Odplata) |
| 20. | Jakub | (Řeči a činy) |