Specializační vzdělávací modul Aspekty školské integrace dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami vychází z analýzy obecných podmínek školské integrace. Úspěšnost integrace je podmíněna nejen dosažením odpovídající předmětové kompetence pedagogů, ale klade zvýšené nároky také na kompetenci diagnostickou a komunikativní. Specializační vzdělávací modul je proto zaměřen jak na rozšíření a prohloubení teoretických znalostí v uplatňování speciálních diagnostických a vyučovacích metod a forem výuky, tak na jejich praktické ověřování. Přínosem bude pro pedagogy, kteří si chtějí prohloubit kompetence ve vlastní specializaci nebo získat nové poznatky a osvojit si zkušenosti v oblasti integrovaného vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Obsahem specializačního modulu jsou kurzy Speciální pedagogika školního věku, Speciálně pedagogická diagnostika v praxi a Výchova řeči v pedagogické praxi.
Cílem předmětu Speciální pedagogika školního věku je seznámit studenty se specifickými zvláštnostmi a potřebami dětí a žáků v procesu edukace, vyplývajícími z přítomnosti zdravotního postižení či zdravotního znevýhodnění. Východiskem je pochopení integračních tendencí, orientace v základní školské legislativě a edukačních strategiích.
Předmět Speciálně pedagogická diagnostika v praxi je zaměřen na získávání a upevňování schopností a dovedností aplikovat metody a prostředky speciálně pedagogické diagnostiky za účelem plánování činností v rámci výchovné rehabilitace u dětí/žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Cílem předmětu Výchova řeči v pedagogické praxi je vybavit studenty kompetencí k zajišťování speciálně pedagogických služeb v oblasti logopedické prevence. Východiskem je orientace v zákonitostech ontogenetického vývoje řeči. Prakticky si ověří možnosti podpory přirozeného rozvoje řečových a jazykových dovedností. Získají přehled o dostupnosti odborné logopedické péče pro děti s příznaky rizikového vývoje řeči.
Absolvování specializačního modulu je podmíněno vědomostmi a dovednostmi, které student prokáže při návrhu, popř. aplikaci vhodného stimulačního a korekčního postupu v rámci edukace dítěte/žáka se speciálními vzdělávacími potřebami.